Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Didactics of economy --- Accountancy --- boekhouden --- economie --- hoger onderwijs --- didactiek
Choose an application
Overzicht van strategieën en tactieken waarvan docenten zich kunnen bedienen bij de vormgeving van probleemgestuurd onderwijs.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Handboeken en inleidingen. --- School management --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- probleemgestuurd leren --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Probleemgestuurd onderwijs --- Onderwijsleerprocessen --- probleemgestuurd onderwijs --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- didactiek --- hoger onderwijs --- 489 --- 489.4 --- blokboeken --- didactisch proces --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- zelfstudie --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- onderwijsgroepen --- tutoren --- 371.39 --- Hoger onderwijs --- Leidinggeven --- Leren --- Onderwijsorganisatie --- Vaardigheden --- onderwijs, holt --- onderwijs, universitair en voortgezet --- onderwijsmethoden --- Probleemgestuurd leren --- 371.3 --- Hoger onderwijs; algemeen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactische werkvormen --- Leerprocessen --- Studiemethoden --- Taakgericht onderwijs --- Onderwijs --- Probleemgericht werken --- Zelfgestuurd onderwijs --- 370.02 --- Didactische werkvorm --- Leerproces --- Studiemethode --- Zelfsturend leren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
hoger onderwijs buiten de universiteit --- kwaliteitszorg --- proza --- 489.32 --- PROZA --- hoger onderwijs --- hogescholen --- onderwijs --- Hoger onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Kwaliteitszorg: hogescholen: Vlaanderen --- HOBU --- kwaliteit --- analyse van organisaties --- België (Politiek, wetgeving en organisatie, hoger onderwijs) --- 378 --- 658.5 --- 65.012 --- Production management --- School management --- IKZ (integrale kwaliteitszorg)
Choose an application
Deze werkmap is bedoeld om studenten te helpen in hun studeerproces. Ze kan gebruikt worden als zelfstudiepakket. Concreet houdt dit in dat voor iedere studeerfase - noteren, opzoeken, plannen, begrijpen, memoriseren, blokindeling, examen afleggen,... - toelichtingen, raadgevingen en oefeningen worden opgenomen, die elke student zelfstandig kan doornemen. Ze kan ook even goed in groep worden gebruikt, met een docent als studiebegeleider. Ook een vakdocent kan ermee aan de slag, want de methode biedt ruimte voor specifieke vakinhoudelijke invulling. (Bron: covertekst)
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Study methods --- studiemethoden --- didactiek --- studeren --- Academic collection --- #PBIB:1999.2 --- #KVHB:Studiemethode --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- hoger onderwijs --- 450.8 --- 001385.jpg --- 051032.jpg --- Studiemethoden --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- studiemethode --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- 378 --- 371.21 --- Studeren --- Werkboek --- Zelfwerkzaamheid --- Studiemethode
Choose an application
schrijfopdracht --- leermiddelen --- Teaching aids --- cursussen --- onderwijskunde --- 454.5 --- 489.4 --- 844.4 --- didactiek --- hoger onderwijs --- lerarenopleiding --- onderwijs --- schrijven --- Onderwijs- en leermiddelen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Notuleren - Rapporteren --- boeken --- 454.54 --- Leermiddelen --- Schrijven --- 499.5 --- communicatie (leesbaarheid) --- cursus --- het boek in het onderwijs
Choose an application
De auteurs laten zich reeds vele jaren in met praktijkbegeleiding van (beginnende) docenten. Wat zij uit hun gevarieerde ervaring, uit actieonderzoek, uit studie en uit veelvuldige gesprekken als globale visie terzake hebben ontwikkeld, leggen zij nu aan belangstellenden in Vlaanderen en Nederland voor. Zij richten zich in eerste instantie tot docenten, leidinggevenden en onderwijsbegeleiders van het hoger onderwijs. Dat betekent geenszins dat praktijkbegeleiding in haar onderscheiden vormen enkel van nut zou zijn voor dat onderwijsniveau en niet voor het basis- en secundair onderwijs. Zij hopen trouwens dat het boek ook daar zijn weg mag vinden. Praktijkbegeleiding is voor de schrijvers een overkoepelende term. Hij dekt werkoverleg, mentorschap, collegiale consultatie, coaching, supervisie en intervisie. Die werkvormen willen zij zorgvuldig onderscheiden zien. Dat is, zo menen zij, van kapitaal belang voor een in alle opzichten zo verantwoord mogelijk operationaliseren en praktiseren van praktijkbegeleiding.
Coaching. --- Lerarenopleiding --- Onderwijsvernieuwing. --- Algemeen. --- lerarenbegeleiding --- Teacher education. Teacher's profession --- professionaliteit --- onderwijspraktijk --- onderwijskwaliteit --- praktijkbegeleiding --- leerkrachten --- competentieontwikkeling --- #GGSB: Onderwijs --- #GGSB: Pedagogie --- #PBIB:2004.3 --- #PBIB:gift 2004 --- #PEDA *1.112.4 --- #PEDA *1.133 --- Coaching Coaching --- Enseignement Onderwijs --- Enseignement supérieur Hoger onderwijs --- Formateurs Opleiders --- Formation des formateurs Vorming van de opleiders --- Mentorat Mentorschap --- Qualité Kwaliteitszorg --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Doceren --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Onderwijsbegeleiding --- docentenbegeleiding --- hoger onderwijs --- kwaliteitszorg --- professionalisering --- 450.7 --- leraren --- onderwijs --- 458.1 --- 481.7 --- Coaching --- Docentenbegeleiding --- Ethiek --- Hoger onderwijs --- Intervisie --- Kwaliteitszorg --- Mentoren --- Onderwijsbegeleiding --- Onderwijsmanagement --- Supervisie --- Werkoverleg --- coaching --- intervisie --- lerarenopleiding --- mentoraat --- onderwijsbegeleiding --- supervisie --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- 489.4 --- docenten --- docentenbegeleiding (ler) --- 371.213 --- Begeleiding --- Onderwijs --- Samenwerking --- 371.12 --- 482 --- 489.59 --- Leraren hoger onderwijs --- Lerarenbegeleiding --- kwaliteitsbewaking (audit) --- leerkracht --- leerkrachtenopleiding --- D120262.jpg --- Larenbegeleiding --- beroepsvervolmaking --- functioneringsgesprek --- kwaliteitsbewaking --- pedagogiek --- #gsdbP --- 371.35 --- 371.22 --- 658.37 --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing --- Organisatie - Management --- Leraren --- Stages --- Kwaliteit --- Professionalisering --- Doceren --- 371.21 --- Leraar --- Stage --- Mentor --- Directie --- Taalonderwijs --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Pedagogie
Choose an application
Algebra --- Mathematical analysis --- Geometry --- Higher education --- wiskunde --- Mathématiques --- Wiskunde --- 51(075.3) --- 510 --- toelatingsexamen --- 510.3 --- didactiek --- 06.067 --- 371.27 --- 378 --- 51 --- 51(076.1) --- examens --- hoger onderwijs --- oefeningen --- toelatingsexamens --- Wiskunde in de ingenieurswetenschappen en technologie --- 510 )* WISKUNDE --- analyse --- examen --- getallenleer --- ingenieurs --- meetkunde --- Mathematics--?<075.3> --- Fundamental and general considerations of mathematics. Foundations, logic etc. --- wiskunde - inleidingen --- Examenstelsel. Kwalificatiestelsel. Competitie --- Hoger onderwijs. Academische studies. Universiteiten --- 510 Fundamental and general considerations of mathematics. Foundations, logic etc. --- 51(075.3) Mathematics--?<075.3>
Choose an application
Praten over de kwaliteit van het onderwijs is in. Maar een grondige uitdieping van het begrip blijft uit. De auteur poogtin deze leemte te voorzien door zijn benadering, die in de volgende stelling kan worden samengevat : een hoge graad van kwaliteit van onderwijs kan omschreven worden als een geslaagde integratie van vier grondbegrippen, te weten ontwikkeling, leren, opvoeding en zelfvorming, tevens vier aanspraken van kinderen en jongeren op goed onderwijs. In vier hoofdstukken behandelt hij respectievelijk ontwikkeling en ontwikkelend onderwijs, leren en lerend onderwijs, opvoeding en opvoedend onderwijs en zelfvorming en zelfvormend onderwijs.
Kwaliteitszorg --- Lerarenopleiding --- Onderwijsvisie. --- Onderwijs en opvoeding. --- Hoger onderwijs. --- Algemeen. --- kwaliteitsbewaking --- Didactics --- kwaliteitsverbetering --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- onderwijsdeskundigheid --- onderwijskwaliteit --- 371 --- 371.012 --- #gsdbP --- 450.6 --- Onderwijs --- 451.9 --- onderwijs : kwaliteit (ler) --- Onderwijs: evolutie --- Onderwijskunde --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- Onderwijs. Schoolwezen --- Resultaten en selectie --- Kwaliteitsbewaking --- Onderwijsmethoden --- Onderwijsmethode --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
This selection of papers from the ITI's landmark First International Colloquium on Literary Translation includes provocative perspectives on the teaching, research and status of literary education in universities. By way of introduction Peter Bush looks at strategies for raising the profile of the theory and practice of literary translation, its professionalisation and role in the development of national and international cultures. Nicholas Round and Edwin Gentzler explore undergraduate teaching of translation in the UK and the US while Douglas Robinson gives a Wood
Translating and interpreting --- Study and teaching (Higher) --- Didactiek --- Literaire vertaling --- Literaire vertaling. --- Vertalen --- Study and teaching (Higher). --- hoger onderwijs. --- didactiek. --- research. --- Theory of literary translation --- Didactics of languages --- #KVHA:Vertaalwetenschap --- #KVHA:Literaire vertaling --- Interpretation and translation --- Interpreting and translating --- Language and languages --- Literature --- Translation and interpretation --- Translators --- Translating --- Translating and interpreting. --- Translating and interpreting - Study and teaching (Higher)
Choose an application
Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- Bewegingsrecreatie --- h.o. --- 531/534 --- 53 --- mechanica --- 531/533 --- Fysica --- Mechanica --- Natuurkunde --- 531 )* MECHANICA --- arbeid (mechanica) --- bewegingsleer --- kinematica --- trillingsleer --- vectoren --- 531 --- 531/534 Mechanics --- Mechanics --- fysica --- Physics. --- Basic Sciences. Physics --- Physics (General). --- hydrostatica --- dynamica --- hydrodynamica --- kinetica --- Solid state physics --- #WNAT:didaktiek --- 485.41 --- Handboek/cursus --- Newton-wetten --- arbeid --- cirkelbeweging --- corioliskracht --- energie --- evenwicht --- handboek --- meetfouten --- metingen --- rotatie --- secundair onderwijs --- snelheid --- traagheidskracht --- trillingen --- wrijving --- zwaartekracht --- natuurkunde --- natuurkunde: handboek hoger onderwijs --- Energie --- Hydrodynamica --- Hydrostatica --- Kinematica --- Newton --- Rotatie
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|